در سال 2016 وقتی که تحریم های اقتصادی ایران تعلیق شوند بازار بزرگی برای اتومبیل سازان اروپایی بوجود می آید که جای زیادی برای پیشرفت دارد. شرکت های بزرگی مثل فولکس واگن، دایملر (تولید کننده اتومبیل های مرسدس بنز)، بی ام و، کونتیننتال و آودی برای رقابت بر سر این بازار بکر وارد مذاکره با ایران شده اند.

مهرزاد فردوس با اعتماد به نفس بالای خودش به روزنامه اوزنابروک آلمان می گوید: تنها اتومبیل های پرمیوم!! اتومبیل های با کیفیت بالا هدف کارآفرین سرشناس ایرانی است. این را مهرزاد مانوئل فردوس با زبان سلیس آلمانی به این روزنامه می گوید. مهرزاد و بهروز فردوس دو برادری هستند که ریاست شرکت ماموت تهران یکی از بزرگترین شرکت های خاورمیانه را بر عهده دارند. اگر از این نکته تعجب کرده اید که او چرا با زبان سلیس آلمانی با روزنامه اوزنابروک صحبت کرده، این رو باید اضافه کنم که دو برادر از خانواده ای ایرانی آلمانی می آیند.شرکت تهرانی ماموت محصولاتی در بخش های مختلف صنعتی از محصولات مخابراتی گرفته تا سازه های بتونی تولید میکند.

پروژه بعدی آقای فردوس راه اندازی کارخانه تولیدی اتومبیل شخصی در محوطه 150 هکتاری ماموت در تهران است در این راستا هدف درجه اول او، تولید اتومبیل های آلمانی است.

بازار 80 میلیونی ایران برای شرکت های خارجی مبدل به  بازار بسیار قابل توجهی در صنعت اتومبیل سازی شده است. با توجه به این که طبق آمار شرکت ای اچ اس تا سال 2020 فروش سالیانه اتومبیل در ایران به 1.7 میلیون خواهد رسید و همچنین این نکته که صنعت اتومبیل بعد از نفت و گاز بزرگترین صنعت ایران به شمار می رود، این بازار برای تولید کننده های خارجی بسیار قابل توجه است.

تحریم های اقتصادی که در سال های قبل ارتباط صنعتی ایران و اروپا  را مختل کرده بود، به نفع تولید کننده های چینی بوده است. آقای فردوس در بخش دیگری از صحبت های خود به این اشاره می کند که با ورود شرکت های آلمانی به ایران خیلی زود خواهند دید که باید اتومبیل های تولیدی را با قیمت های چینی روانه بازار کنند.

البته ارتباط کدر بین ایران و آمریکا نیز بر این همکاری ها سایه افکنده است. بعد از رسوایی شرکت فولکس واگن در ایالات متحده آمریکا بسیاری از شرکت های آلمانی مانند خود فولکس واگن همکاری با ایران را به ضرر رابطه اقتصادی خود با آمریکا می دانند. به همین دلیل این انتظار نیز می رود که شروع این روابط مقداری به طول انجامد البته شرکت های آلمانی این را نباید فراموش کنند که رقیب های آسیایی آن ها کار در ایران را شروع کرده اند.

2 فکر می‌کنند “اتومبیل های آلمانی بزودی ساخت ایران؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *